خشم یک بازی دو بعدی در سبک اشاره و کلیک است که نوع طراحی محیط و کاراکترهای آن تا حدودی از بازی ۴۱۱۴۸ الهام گرفته شده. بازی در دو اپیزود در سال ۹۹ منتشر شد. اپیزود اول در مایکت حدود ۲۱ هزار نصب دارد و اپیزود دوم آن هم ۲۶ هزار نصب داشته.
بازی خشم از دیگر عنوانهایی که از ۴۱۱۴۸ الهام گرفته یک سر و گردن بالاتر است. بازی داستان فردی به نام شهاب را روایت میکند که برنامهنویس یک شرکت است و متوجه میشود پروژهای که روی آن کار میکند، پروژهای غیر بشر دوستانه است. بنابراین تصمیم میگیرد هر طور که شده پروژه را از بین ببرد که در این راه… و ادامه ماجرا.
مصاحبهای با جناب آقای رضا صادقی نژاد، سازنده بازی خشم ترتیب دادهایم که تقدیم حضورتان میکنیم.
رضا صادقی نژاد – سازنده بازی خشم
بازینگار: سلام وقت بخیر و ارادت. آقای صادقی نژاد لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
رضا صادقی نژاد: بنده رضا صادقی نژاد هستم
۲۰ ساله
بزرگ شده یزد اصالتاً اهل گلستان هستم
و دانشجو رشتهی کامیپوتر
از چه منابعی آموزش ساخت و طراحی بازی را یاد گرفتید؟
آموزشهای زیادی دیدم ولی اصلیترینشون آموزشهای آقای علی حیدری بود.
ایده ساخت بازی خشم از کجا شروع شد؟
من خودم خیلی بازیهای ترسناک رو دوست دارم. ایده خشم از اونجایی شروع شد که میخواستم بازیای بسازم که بتونه واقعاً حس ترس رو منتقل کنه یا به معنی واقعی خشم رو توش نشون بدم. برای همین شروع به ساخت بازی خشم کردم.
چه زمانی صرف تولید بازی شد؟
خشم یک نزدیک ۱ سال و خشم دو ۴ یا ۵ ماه طول کشید.
ما در بازی شاهد صحنههایی بودیم که از بعضی بازیهای مطرح الهام گرفته شده، آیا این بخشها به طور تصادفی روی بازی به کار رفته یا خودتان به عمد این صحنهها را به بازی اضافه کردید؟
بنده بعضی صحنهها رو از بقیه بازیها الهام گرفتم و با ایده خودم ترکیب کردم و حاصل شد چیزی که دیدین!
همانطور که میدانید بازی حتی در اپیزود دوم هم به اتمام نرسید، آیا قصدی برای ادامه و ساخت اپیزود بعد ندارید؟
اپیزود سوم بازی در حال ساخته و آخرین نسخه این بازی هست.
داستان بازی از کجا نشئت گرفته، آیا از بازیهای دیگری الهام گرفته شده؟
بیشتر داستان رو خودم نوشتم و از بازیهایی مثل P.T. و اوتلست هم الهام گرفتم.
از آنجایی که شما به تنهایی بازی را طراحی کردید آیا به چالشهایی هم برخوردهاید که موجب وقفه در تولید خشم بشود؟
چالشهای زیادی بوده. دست تنها ساختن واقعاً سخته.
چیزی که باعث اذیت شدنم شد اینکه شش الی هفت ماه وقت بذاری یه بازی بسازی که به درآمد قابل قبولی برسی، خلاصه باید یه پولی هم کنارش در بیاری. برای همین خودمم دو جا رفتم سرکار باعث شد وقت کمتری بذارم رو پروژهی خودم.
آیا در طراحی بازی از پکیجهای آماده استفاده کردهاید یا تمام بازی، طراحی خودتان بوده؟
خیر از پکیجی استفاده نشده و تمامش ساخت خودم بوده.
علت اینکه شما در بازی، خریدهای درون برنامهای به کار نبردهاید و بازی را رایگان ارائه دادهاید چیست؟
صرفاً رایگان بوده بیشتر برای تبلیغ نسخههای بعدی.
و در آخر اگر سخنی دارید در رابطه با پروژههای آینده با ما در میان بگذارید.
فعلاً در حال ساخت بازی خشم سه هستم چیزی که میتونم بگم نسبت به دو نسخه قبلی کاملاً تغییر کرده. از نظر داستانی طولانیتر شده.
گیم پلی و هوش مصنوعی بازی تغییرات زیادی داشته که بزودی شاهدش هستین.