به گزارش بازینگار، وبسایت PC Gamer یک ویدئو از آرش نگهبان، کارگردان و طراح بازی What Happened پخش کرد که در آن اتفاقات منجر به ساخت بازی را توضیح میدهد. آرش در این ویدئو میگوید: «خیلی وقت پیش شاید ۴ سال یا ۵ سال پیش بود که من و امیر (کارگردان هنری بازی) با همدیگه داشتیم راجع به سوژهها صحبت میکردیم هی طرحهای مختلف میاوردیم که میخوایم تصمیم بگیریم یکیش رو کار بکنیم. اون موقع یکی از همسایههای ما یه جوونی بود که خودکشی کرده بود. فقط به خاطر اینکه برادر بزرگترش براش ماشین نخریده بود و برای بقیه خواهر و برادرها ماشین خریده بود. این موضوع رو وقتی برای امیر تعریف کردم با هم راجع به این موضوع صحبت کردیم که چطور میشه که ما نمیتونیم درک بکنیم همچین آدمی رو. آدمی که یکهو به همچین دلیلی دست به همچین کاری میزنه. وقتی بیشتر راجع بهش تحقیق کردیم با چند تا از روانشناسها صحبت کردیم، متوجه شدیم که اونها چیزی رو دارن تجربه میکنن شرایطی رو دارن تجربه میکنن که برای ما قابل درک نیست و اون موقع تصمیم گرفتیم یک تجربه مشترکی رو توی قالب بازی و سرگرمی تولید بکنیم که همه بتونن متوجهش بشن و یجورایی بفهمن که اون آدمها دارن چی رو تجربه میکنن و تو چه شرایطی هستن که یهو دست به همچین تصمیمی میزنن و انجامش میدن.»
در ادامه آرش درباره بازی بیشتر توضیح میدهد: «توی بازی What Happened زمان به معنی زمان خیلی وجود نداره چون شخصیت اصلی دچار یه سری توهمات شدید ناشی از LSD هست و علناً توی همچین شرایطی خیلی نمیشه به زمان اتکا کرد بگی این چیزی که داری میبینی آیا واقعاً وجود داره همین لحظه یا یک خاطرهایه که داره مرور میشه یا یک تصوریه که هیچوقت وجود نداشته و داره الان روبروی ما شکل میگیره. برای همین نمیشه راجع به زمان خیلی درست صحبت کرد توی بازی ولی اینو میتونم بهتون بگم که بازیکنهایی که پیگیر گذشته اسایلز باشن توی بازی میتونن خیلی گذشته زیادی رو از استایلز متوجه بشن و همون گذشته استایلزه که شاید به کمکش بیاد در اون بازی و بازیکن بتونه با کمک چیزهایی که از استایلز در گذشته فهمیده توی بازی تاثیرگذار باشه توی تصمیمش.»
در پایان این ویدئو تاریخ انتشار بازی مشخص میشود که ۳۰ جولای برابر با ۹ مرداد ۱۳۹۹ است.