آقای مهدی فنایی با انتشار بازی جدید خود، سبک جدیدی را در بازیسازی موبایل دنبال میکند؛ اما این سبک جدید منجر به تولید بازی جذابی شده است؟ همراه بازینگار بمانید تا به این سوال پاسخ مناسب بدهیم.
روند بازی
سبک و ژانر بازی آرکید است و به مرور و با گذر از مراحل ابتدایی، بازی آرامآرام چالشیتر و دشوارتر میشود. بازی بدون تعریف پیشینه داستانی خاصی، شما را در نقش یک مامور پلیس عملیاتی قرار میدهد که باید به محض ورود به لوکیشنهای مختلف و شبیه به هم، اقدام به تیراندازی به دشمنان بکند. دشمنان شما خلافکارانی با سه نوع لباس متفاوت و همچنین زامبیهایی هستند که بعضاً به گروگانگیری افراد اقدام کردهاند. لوکیشنها ساده هستند و قالب یکسانی دارند. یکی از نقدهایی که میتوان به روند بازی و سختی آن وارد کرد، آسانی غیر قابلقبول ۱۰-۱۵ مرحلهی ابتدایی بازی و به یکباره سختشدن و چالشیشدن بازی پس از این مراحل، از ایراداتی است که به متعادل و بالانس بودن سختی میتوان وارد کرد.
گیمپلی
گیمپلی بر اساس ضربه (تپ) زدن شما روی نقشه برای شلیک پلیس به موانع، دشمنان و لیزرهای کشنده است. باید برای نابودی اجسام و دشمنان، روی آنها ضربه بزنید تا پلیس به آنها شلیک کند. هر ضربه معادل یک شلیک خواهد بود. البته که برخی دشمنان و اجسام قویتر و نیازمند به شلیکهای بیشتری برای نابودی هستند. در حین پیشروی جعبههای فلزیای وجود دارند که با شلیک به آنها میتوانید مسیر گلوله را به سمت دشمنان و اجسامی که در پشت دیوار پناه گرفتهاند منحرف سازید و به آنها آسیب وارد کنید. در ادامه با شلیک به اجسام انفجاری میتوانید دشمن را سریعتر و راحتتر از بین ببرید که از نکات مثبت و جذاب بازی محسوب میشود. همچنین با شلیک به برخی از جعبههای تخریبپذیر میتوانید صاحب ستاره و امتیاز بیشتری بشوید.
در مسیر حرکت شما آیتمهای سبز رنگی خواهند بود که با شلیک به آنها، امکان بازیابی بخشی از نوار سلامتیتان به وجود میآید. در کل تنها مکانیزم و راه پیشروی و برخورداری از آیتمهای مورد نیاز شلیک است و بازی روی این المان سوار میشود و جلو میرود. این مدل از گیمپلی (ضربه زدن مداوم به صفحه موبایل برای شلیک) شاید برای شما اندکی اذیتکننده باشد و بعد از مدتی دستتان حسابی خسته شود. بازی تنها ۶ فرصت در اختیارتان قرار میدهد که در صورت کشتهشدن، از تعداد فرصتها کاسته شده و پس از تمام شدن آنها، باید یک ویدیوی تبلیغاتی (متاسفانه!) ببینید تا دوباره ۶ فرصت مجدد برای انجام مرحله بدست بیاورید. لازم به ذکر است که شلیک به گروگانها از فرصتهای شما کم نمیکند که میتواند به تعادل سختی بازی در این بخش اشاره نمود.
گرافیک، بعد فنی و صداگذاری بازی
بازی با موتور یونیتی طراحی شده است. گرافیک هنری بازی نوآوری ویژهای ندارد و بافتها و تکسچرهای شخصیت و محیط بسیار سبک و قابل بارگذاری به صورت سریع هستند. در بازی هیچگونه مشکل فنی خاصی رویت نشد و به صورت روان و بدون مشکل اجرا میشد. صداگذاری اسلحهها و انفجارها تقریباً خوب و به واقعیت نزدیک است. برای کاراکتر اصلی و همچنین دشمنان دوبلهای برای دیالوگگویی صورت نگرفته و همین موضوع به خشک و بیروح شدن بازی میانجامد. بازی موسیقی متن بسیار محدودی دارد که همچنان در جهت یکنواختشدن محیط موثر است و سازنده چندان توجهی به این موضوع نداشته است.
نسخهی بررسی شده: ۱۱
دانلود بازی گروگان: