پایگاه GameAnalytics ابزاری رایگان است که به کمک سازندگان و ناشران بازی از سراسر جهان میآید تا با استفاده از آن شناخت بهتری از بازیکنان خود پیدا کنند. این پایگاه تحلیلی، خدمات تحلیل دادهای را در اختیار سازندگان بازی از سازندگان مستقل تا استودیوهای بازیسازی بزرگ و ناشران بینالمللی قرار میدهد. GameAnalytics به این افراد و شرکتها کمک میکند تا بازیکنان خود را بشناسند، مورد تحلیل قرار دهند و از آنها کسب درآمد نمایند. این پایگاه هر سال گزارشی سودمند از عملکرد بازیهای موبایلی طی بازه زمانی یک ساله ارائه میدهد. در این گزارشها که از دادههای چندین هزار بازی فراهم میشود، تجزیهوتحلیلهایی پیرامون شاخصهای مهم مورد سنجش در ارزیابی موفقیت بازیها نظیر نرخ نگهداشت، تبدیل، چسبندگی و … انجام میگیرد.
مرکز تحقیقات دایرک در یادداشتی به گزارش تازه منتشرشده این پایگاه که مربوط به دادههای نیمه دوم سال ۲۰۱۸ و نیمه اول سال جاری است، پرداخته است. میتوانید اصل این گزارش را از طریق پایگاه GameAnalytics دریافت کنید.
دادههای این گزارش از منابع زیر به دست آمده است:
- بیش از ۱۰۰ هزار بازی که هماکنون در فروشگاههای برنامکی فعال هستند، مورد تحلیل قرار گرفتهاند.
- دادههای این گزارش از ۱٫۲ میلیارد بازیکن فعال بهطور ماهانه استخراج شده است.
- این دادهها در بازه زمانی یک ساله از اول جولای سال ۲۰۱۸ تا سیام ژوئن سال جاری مورد تحلیل واقع شدهاند.