شروع همهگیری کرونا، صنایع زیادی را تحت تأثیر خود قرار داد اما صنعت بازیهای ویدئویی به سبب این همهگیری در سال 2020 و 2021 رونق گرفت؛ زیرا با توصیههای ماندن در خانه و دستور العملهای قرنطیه در بسیاری از کشورها، بازیهای ویدئویی به یکی از اصلی ترین گزینههای سرگرمی در میان همه گروههای سنی تبدیل شد. به سبب همین مسائل، بازیهای موبایل نیز رشد خارقالعادهای را تجربه کردند.
فانتوری ناشر بین المللی بازی های موبایلی در ایران شروع به تولید بازی هایپرکژوال کرده است. فانتوری یکی از بزرگترین کسبوکارهاییست که بهطور تخصصی حول محور این سبک بازی توسعه یافته است. این مجموعه فعالیت خود را از سال 2020 با تولید و نشر بازیهای هایپرکژوال شروع و تا به امروز انتشار بیش از 50 بازی را در کارنامه خود دارد. نکته قابلتوجه این است که اکثر این بازیها توسط توسعهدهندگان فردی تولید شده و انتشار و رشد آنها در بازارهای بینالمللی توسط فانتوری صورت گرفته است.
هایپرکژوالها، بازیهایی با مکانیک ساده هستند که حجم کمی از موبایل شما را اشغال میکنند. ترکیب مکانیک ساده و رابط کاربری مینیمال، تجربه کاربری فوقالعاده جذابی را برای بازیکن فراهم میکند و برخلاف سایر ژانرها، طیف مخاطبان در این دستهبندی گسترده است.
فانتوری در سال 2021 با انتشار 25 بازی توانسته 24 میلیون دانلود از گوگلپلی دریافت کند، که در بین این 25 بازی 6 بازی در مرحله درآمدزایی میباشد. با این وجود فانتوری توانسته در 53 کشور جذب کاربر کند.
شبکههای تبلیغاتی فانتوری جهت درآمدزایی عبارتند از: Tapjoy، Mintegral، AdMob، Unity، Google Ads، Vungle، Facebook، Chartboost، IronSource و AppLovin.
شما میتوانید گزارش عملکردی کامل فانتوری را از اینجا بخوانید.
منبع: funtory.com